„Klasa w Terenie”
„Klasa w Terenie” – podsumowanie Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego. Klasa 1b brała udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Klasa w Terenie”, mającym na celu promowanie wartości edukacyjnych na świeżym powietrzu, które pobudzają różne zmysły i rozwijają kreatywność. W ramach projektu zrealizowaliśmy pięć zadań, umożliwiających uczniom naukę w naturalnym środowisku:
1. Obserwacja przyrody. Pierwsze zadanie polegało na wyjściu na łono natury i obserwacji otoczenia. Podczas spacerów po najbliższej okolicy uczyliśmy się rozpoznawać różne gatunki roślin i zwierząt, poszerzając swoją wiedzę przyrodniczą. Podsumowaniem spaceru było zebranie jesiennych darów natury.
2. Plastyka w terenie – portret Jesieni. Kolejnym zadaniem było wykonanie portretu jesieni z liści oraz dekoracja sali zebranymi darami natury. Wykonane prace plastyczne nie tylko rozwijały zdolności manualne, ale także pozwalały na wyrażenie swojej kreatywności. Gotowe dzieła zawisły na gazetce, a pozostałe dekoracje ozdobiły naszą szkolną salę, wprowadzając ciepłą, jesienną atmosferę.
3. Zabawa na świeżym powietrzu. Uczniowie w ramach zadania trzeciego mieli okazję spędzić czas na świeżym powietrzu, bawiąc się w śniegu. Były to nie tylko bitwy na śnieżki czy lepienie bałwanów, ale także różne gry i zabawy, które rozwijały ich sprawność fizyczną i umiejętność współpracy w grupie. Zabawa na śniegu dostarczyła dzieciom mnóstwo radości i niezapomnianych wspomnień.
4. Wycieczka w ciekawe miejsce. W ramach czwartego zadania wybraliśmy się na spacer do kilku ważnych miejsc na mapie Lubatowej: kapliczki, kościoła i Pomnika Poległych. Była to doskonała okazja do poznania lokalnej historii i dziedzictwa swojej miejscowości. Uczciliśmy również pamięć dawnych mieszkańców Lubatowej, którzy oddali życie za ojczyznę.
5. Zabawa w przyrodników – sadzenie roślin. Ostatnie zadanie polegało na sadzeniu roślin. Uczniowie wcielili się w rolę przyrodników i samodzielnie sadzili różne gatunki roślin. Była to doskonała lekcja ekologii i odpowiedzialności za środowisko. Uczniowie nauczyli się jak dbać o rośliny oraz mogli poczuć się jak prawdziwi ogrodnicy i z dumą obserwować, jak ich rośliny rosną. Projekt „Klasa w Terenie” okazał się niezwykle ciekawym doświadczeniem dla uczniów, którzy mogli lepiej zrozumieć i docenić otaczający je świat.
Koordynator projektu R. Drozd