• Kontakt ze Szkołą

jest możliwy poprzez numer służbowy –  tel. 798-855-635

Wycieczka do Oświęcimia i Krakowa

22 listopada 2021 r.

W dniu 12 listopada 2021 roku my, uczniowie klas ósmych i siódmych uczestniczyliśmy w wycieczce do Oświęcimia i Krakowa. Podczas całej podróży atmosfera była bardzo miła i każdy z nas był podekscytowany. Głównym punktem wyjazdu był obóz koncentracyjny Auschwitz. Zwiedzanie obiektu trwało ok. 3 i pół godziny. Historia obozu została nam pokazana zarówno na zewnątrz obozu, jak i w budynkach znajdujących się w nim. Mogliśmy zobaczyć ubrania i buty pozostałe po więźniach, ich rzeczy osobiste, mundury okupantów, zdjęcia, daty przyjazdu do obozu, daty śmierci, a nawet cytaty najbardziej znanych zbrodniarzy. Zobaczyliśmy komory  gazowe, ścianę śmierci oraz największą księgę w Europie, w której byli zapisani uczestnicy tego masowego mordu. Dowiedzieliśmy się co działo się z ludźmi chorymi, z dziećmi, czy kobietami w ciąży. Każda informacja dotycząca wydarzeń z tamtego okresu była dla nas wszystkich szokująca i powodowała poczucie ogromnej niesprawiedliwości oraz szczery żal i współczucie. Po zwiedzaniu cała nasza grupa udała się na obiad, zaś po obiedzie udaliśmy się na krótkie zwiedzanie Krakowa – widzieliśmy Wawel, Kościół Mariacki oraz Rynek Główny. Po wszystkim wróciliśmy do domu. Myślę, że ta wycieczka do Auschwitz i Birkenau dla wszystkich uczestników była traumatycznym przeżyciem.

Uważam, że każdy Polak powinien odwiedzić te miejsca, ponieważ jest to nasza historia, a nasza historia to przecież my sami. Wszystko, co tam zobaczyliśmy i usłyszeliśmy, zostanie już z nami na zawsze. Mam nadzieję, że odbędzie się więcej takich niesamowitych historycznych wyjazdów jak ten.