• Kontakt ze Szkołą

jest możliwy poprzez numer służbowy –  tel. 798-855-635

„Spacer krajobrazowy” z okazji Dnia Krajobrazu

4 listopada 2022 r.

Dnia 20 października 2022r. obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Krajobrazu. Z tej okazji klasy: 5a i 6a, wraz z opiekunami: ks. Pawłem Pystką, p. Małgorzatą Michalak i p. Mariuszem Jakiełą, wybrały się 27.10.2022r. na wycieczkę do Jaślisk.

Najpierw przejechaliśmy do miejscowości Szklary i przeszliśmy trasą Ścieżki historyczno – krajobrazowej „Na Węgierskim Trakcie”. Historię „starej drogi” i tego regionu przedstawił nam przewodnik, Pan Jakub Szczurek z Zespołu Karpackich Parków Krajobrazowych w Krośnie. Po ok. 2 km od początku trasy doszliśmy do kapliczki ” U Jana”, a po zejściu około pół kilometra, napotykamy u podnóża góry kolejną kapliczkę zwaną ” Na Sołtysowie”. Następnie doszliśmy do Rynku w Jaśliskach, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Regionalne ” Kuźnia Tradycji”, XVI – wieczne piwnice oraz Kościół Św. Katarzyny Aleksandryjskiej. Z tego zacisznego i urokliwego miejsca przejechaliśmy do miejscowości Stasiana, gdzie piekliśmy kiełbaski na ognisku.

Pogoda dopisała, kiełbaski i herbata smakowały wyjątkowo! Dziękujemy Panu Jakubowi Szczurkowi, naszemu przewodnikowi, za „Spacer krajobrazowy” i za przygotowanie ogniska.